Správa dat
10 nejčastějších chyb ve webové analytice - Díl 1/2
2 min čtení · 2.4.2024

Máte nastavenou analytiku na webu a vše funguje "asi" správně? Na vašem místě bychom to raději ověřili. Kvalitní audit totiž dokáže odhalit řadu problémů, které mohou mít vliv na vaše podnikání. Proto je potřeba nic nepodceňovat a nejlépe se pustit do kontroly.

Co všechno by mohlo být špatně? Seznamte se s nejčastějšími chybami:

1. Absence strategie měření

Před zahájením měření se často zapomíná na jednu důležitou věc - strategii. Její formulace je klíčová pro získávání relevantních dat pro hodnocení webu a usnadňuje efektivní rozhodování. Strategie pomáhá firmám zaměřit se na klíčové metriky pro růst a optimalizaci kampaní. Je tedy důležité strategii pečlivě definovat a mít jasný plán před spuštěním měření.

2. Chybně implementovaná datová vrstva


Datová vrstva, nazývaná také dataLayer, je mechanismus pro přenos informací o důležitých událostech z webu do Google Tag Manageru.

Stejně jako u strategie měření je důležité před implementací pečlivě promyslet, která data budou potřebná pro analytické nebo marketingové nástroje. Většina těchto nástrojů, jako je GA4, Google Ads, Sklik, Bing, atd., vyžaduje data jako například identifikátory produktů, jejich názvy a ceny. Je důležité si uvědomit, že není nutné pro každý nástroj vytvářet novou událost s potřebnými parametry. Je lepší zvážit, které parametry je nutné předávat a navrhnout jeden obecný event, který bude obsahovat všechny tyto parametry. Tím zajistíme jednotnou strukturu datové vrstvy na celém webu a usnadníme si s ní následnou práci.

3. Chybějící dokumentace

Dokumentace k měření představuje klíčový prvek pro úspěšné nasazení analytiky na webu, který plynule navazuje na první dva body. Tato dokumentace poskytuje přehledné informace na jednom místě pro programátora, analytika i klienta, což zaručuje konzistentní zdroj dat pro všechny zúčastněné strany. Díky ní je možné kdykoliv v budoucnu snadno zkontrolovat, co a jak bylo měřeno.

4. Nastavení souborů cookies

Nejčastější chybou, se kterou se na webech stále setkáváme, je nevyhovující nastavení souborů cookies. Od ledna roku 2022 se změnila novela zákona, která stanovuje, že shromažďování souborů cookies musí být založeno na principu opt-in, což znamená, že uživatel musí aktivně vyjádřit svůj souhlas. Tento aspekt je stále nedostatečně zohledněn na mnoha webech. Nejčastěji se opakují problémy, kdy lišta stále pracuje v režimu opt-out, nebo neobsahuje všechny potřebné součásti (například možnost odmítnutí cookies není stejně snadná jako jejich přijetí).

5. Tracking kód

Často se taky setkáváme se špatnou implementací kódu, která pak může způsobit problémy v datech. Například duplicitní nasazení Google Analytics, které jsou nasazené jak napřímo ve zdrojovém kódu, tak i přes tagovací systém (Google Tag Manager). Do toho ještě hodil letos Google vidle s automatickou migrací starých Universal Analytics na GA4. Kvůli tomu se pro automaticky vytvořené GA4 sbírají data ze starého Universal Analytics měřícího kódu. Doporučujeme veškerou implementaci držet na jednom místě.


Na další pokračování a dalších 5 nejčastějších chyb ve webové analytice se můžete těšit v následujícím článku. Nebo se spojte s našim průvodcem, který vám rád pomůže a dodá informace a užitečné tipy, jak maximalizovat efektivitu vašich analytických procesů a dosáhnout lepších výsledků ve svém online podnikání.
Sledujte nás i na našich sociálních sítích pro další aktualizace a užitečné rady.

Autor článku:

Přihlásit se k odběru novinek

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolor do amet sint velit.
články

Doporučené články

Všechny články