Obchodní procesy
CRM - evidence zákazníků a obchodních případů
2 min čtení · 28.2.2024


Každá firma, ať už malá či velká, potřebuje udržovat přehled o svých zákaznících. Existuje několik způsobů, jak si je evidovat. Zatímco papírové adresáře už jsou téměř minulostí, používání databází v Excelu zůstává běžnou praxí. Nicméně, žádné tabulky nedokážou nabídnout to, co CRM systém. Co všechno tedy CRM systém umí a proč je to nejlepší řešení pro evidenci zákazníků?

Databáze kontaktů


CRM slouží jako místo, kde můžete přehledně uložit všechny informace o vašich klientech. Pokud máte podnikatele mezi svými klienty, může systém automaticky vyplnit jejich základní údaje z obchodního rejstříku, po zadání IČO.

Díky volitelným polím můžete zaznamenat osobní údaje, kontakty a dokonce i zájmy a koníčky vašich klientů. Klienty můžete označit štítky, abyste rychle identifikovali, s kým dané podklady řešíte. Celé řešení je navrženo tak, abyste si ho mohli přizpůsobit svým potřebám a uchovat přesně ty informace, které potřebujete pro své podnikání.

Schůzky a upomínky

Plánování schůzek, hovorů a dalších úkolů probíhá přímo v kalendáři CRM. Na kartě klienta pak vždy najdete přehledný seznam aktivit, které jste s ním naplánovali. Díky tomu máte jasný přehled o tom, co máte s každým klientem v plánu. A díky nastavení upomínek se už nikdy nestane, že na něco zapomenete.

Vztah s klientem a zákaznická péče

Pokud klient na schůzce zmíní nějaký detail, například svého psa, můžete si ho snadno zaznamenat do poznámek a před další schůzkou ho snadno najdete. Každý kontakt je pečlivě evidován včetně schůzek, dokumentů, nabídek a e-mailů, které jste si spolu vyměnili - v podstatě vše, co jste kdy s klientem probírali. Samozřejmě i finanční aspekty jsou v systému u klienta uložené.

Tato evidence je užitečná nejen pro obchod a marketing, ale také pro vaši technickou podporu a péči o zákazníky. Když vám klient zavolá a vaše zákaznická podpora má přístup k CRM, může ho oslovit jménem a také okamžitě získá kompletní přehled o historii interakcí s vámi - co, kdy a kde klient pořídil. To umožní rychlejší řešení situace a zákazníkovi zanechá dojem, že mu věnujete nadstandardní pozornost.

Systém v Cloudu dostupný odkudkoliv


Další výhodou CRM systému je jeho přístupnost - jak vy, tak vaši kolegové, můžete k informacím o klientech přistupovat kdykoliv a odkudkoliv. Díky mobilní aplikaci můžete ihned po schůzce zaznamenat potřebné informace, například pomocí hlasových záznamů.

CRM není jen nástroj pro správu kontaktů, ale také pro řízení a automatizaci obchodu, marketingu a lidských zdrojů. Pomáhá posílit vztahy se zákazníky a usnadňuje týmovou spolupráci.
Další podrobnosti o automatizacích v CRM a marketingu přineseme zase příště. Pokud ve vaší firmě ještě nemáte CRM systém, nebo nejste spokojeni s aktuálním řešením, neváhejte se obrátit na našeho průvodce. Během půlhodinové konzultace s vámi probere vaše potřeby a doporučí vám vhodné nástroje pro vaše podnikání.

Autor článku:

Přihlásit se k odběru novinek

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolor do amet sint velit.
články

Doporučené články

Všechny články